Menestys!
OTAVA 1996
Uusia näkemyksiä ja selkeitä virikkeitä 2000-luvun businessihmiselle


"Yhdessä, erilaisina olemme enemmän. Siinä Lenita Airiston menestyksen resepti. Tekijänsä näköinen kirja leiskuu kuin liekin varsi, tavanomaisia määritelmiä paeten."
  - Helsingin Sanomat

"Kirja on menestystarina, jonka ovat Airiston kautta kirjoittaneet 150 menestyjää. Samalla se on Airiston oma elämäntilitys, muistelmat 40 vuoden työ- ja yksityiselämän kokemuksista ja näkemyksistä. Kirjoittajan oma persoona tulee esiin, mutta ei vie tilaa muiden puheilta."
  - Talouselämä

"Airiston parin vuoden takaista kirjaa Voitontahto on käytetty oppikirjana Helsingin molemmissa kauppakorkeakouluissa, joissa hän on opettanut. Sympaattiselta kuulostaa, että lähtökohdat uuteen kirjaansa hän sai nuorten kysymyksistä."
  - Helsingin Sanomat

Miten tahto, tieto, uskallus, kekseliäisyys ja kestävyys – menestyksen peruspilarit ympäri maailmaa – ilmenevät käytännössä, eri maiden business- ja tapakulttuurissa? Miten monikulttuurillisuus rikastuttaa yritys-ja työelämää ja vie menestykseen?

! Sivistys, korkea koulutus ja kansain- välisyys ovat euroliikemiehen/naisen valttikortteja. Erilaisten kulttuuritaustojen kunnioitus, suvaitsevaisuus ja kielitaito kuuluvat eurooppalaisten hyvinvointivaltioiden miesten ja naisten tasa-arvoa verkkaisesti edistävään businesskulttuuriin.

! Innovatiivisuus, kilpailuhenkisyys, huippuunsa viety individualismi ja itseluottamus ("kaikki on minulle mahdollista"), itsensä työllistäminen ja yrittäjyys ovat olennaisia rakennusaineita Yhdysvaltojen monikulttuurisessa talouselämässä, joka ei perustu yksinomaan monikansallisiin yritysjätteihin,
vaan myös kansallisiin, jopa paikallisiin
naisten ja miesten perustamiin ja
johtamiin pienyrityksiin.

! Ahkeruus, irtiottokyky, kaiken kattava ryhmätyö ja korkea vaatimustaso työssä ovat taas aasialaisten menestyksen valttikortteja. Uutterat kiinalaiset, korealaiset ja japanilaiset menestyvät ja rikastuvat ympäri maailmaa perheyhtiöverkostoineen.

! Ystävällisyys, pitkäjänteinen ajankäyttö ja kommunikointi- kyky ovat vanhojen Lähi-idässä vaikuttavien kauppakansojen menestystekijöitä. Samoin ihmistuntemus ja halu sijoittaa aikaa liikesuhteiden kehittämiseen myös henkilökohtaisella tasolla.

Ostopaikka: Suomalainen ja Akateeminen verkkokirjakauppa.